CorporatieGids Magazine
THEATER 1 10.00 - 10.30 10.00 - 10.30 10.30 - 11.00 11.00 - 11.30 11.00 - 11.30 11.30 - 12.00 12.00 - 12.30 12.00 - 12.30 13.30 - 14.00 13.00 - 13.30 13.00 - 13.30 14.30 - 15.00 14.00 - 14.30 14.00 - 14.30 THEATER 2 THEATER 3 Referentie Grootboek Schema (RGS): zo gebruik je het RGS is de dood in de pot voor creatief boekhouden. En laat dat nou net heilzaam zijn voor de corporatiesector. Maar hoe gebruik je het referentie grootboekschema in de praktijk? In deze presentatie krijg je praktische tips waar je morgen mee aan de slag kunt. Goede vastgoeddata zijn leidend voor financiële sturing Bij corporaties zit het geld in de stenen. Maar welke data is er intern en extern beschikbaar over die stenen? En hoe zorg je er met die data voor dat de schaarse euro op de juiste plaats en op het juiste moment wordt besteed? Jurgen de Ruiter, Directeur Financiën en Bedrijfsondersteuning bij Parteon legt uit hoe zij de kwaliteit van vastgoed- data verbeteren en beschikbaar maken voor het prioriteren van investerings- opgave in de meerjarenbegroting. Three Lines of Defense: zo richt je het in Een onafhankelijke controlfunctie, welke corporatie wil dat nou niet? De kosten die ermee zijn gemoeid gooien bij kleine en middelgrote corporaties roet in het eten. Maar hoe kan het dan wel? Ter afronding van zijn tweejarige post- master Internal Auditing & Advisory aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam onderzocht Gerard de Heide, controller bij de SOR, betaalbare en organisatorisch uitvoerbare alternatieven van het Three lines of Defense-principe. De datagestuurde woningcorporatie Leegstand, woonfraude, onderhoud: hoe fijn is het als nullen en enen het gewoon voor u voorspellen? Maar of het nu om klant- of vastgoeddata gaat: dan moet je de boel natuurlijk wel op orde hebben. Ja ja, data op orde dat weet ik nu wel denkt u vast. Maar hoe borg je datakwaliteit, maak je je business intelligent en pas je predictive analytics succesvol toe? In deze presentatie krijg je praktische tips voorgeschoteld waar je direct je voordeel mee kunt doen. Trends en ontwikkelingen in klantcommunicatiekanalen Kletsen met een virtuele assistent, Whatsappen met een corporatiemede- werker of selfservice via een kunstmatig intelligent portaal: In deze sessie zetten we nieuwe klantcommunicatiekanalen op een rij. Koppelchaos: is robotisering de ordeschepper? Robotisering als een soort supermacro systeemoverstijgend repeterende werkzaamheden uit handen laten nemen. Kan deze moeilijke volzin in amper dertig minuten live gedemonstreerd worden alstublieft? Jazeker, met de armen over elkaar laat een corporatie zien wat de inzet van robotisering in het verhuurmutatieproces oplevert. De do’s en don’ts van robotic proces automation krijgt u er automatisch bij. Woninginspectie met drones Geheid dat de buurt ervoor leegloopt: de corporatie komt woningen inspecteren met drones! Maar is het een gevalletje toys for boys of voorzien de rond- snorrende vliegende camera’s in een behoefte in het in beeld brengen van de corporatiewoning van de toekomst? In deze sessie deelt Jasper ‘t Hart, adviseur vastgoeddata van ‘airborn- corporatie’ de Alliantie de eerste praktijkervaringen. Vastgoed en Onderhoud: de trends voor corporaties Op het gebied van vastgoed en onderhoud komt er veel op de corporatiesector af. In 30 minuten nemen we u mee in de trends en ontwikkelingen op het gebied van vastgoed en onderhoud. PRIO: Preventief inspectie- onderhoud met oog voor de huurder Als er iets in de huurwoning kapot is, maak je de huurder blij met een snelle en vakkundige reparatie. Wat blijkt, huurders worden nóg blijer wanneer de vakman de volledige woning gelijk even een preventieve check-up geeft. PRIO noemt Woonbron dat en Frans Kern, general manager Onderhoud vertelt graag over deze slimme werk- wijze, waarmee preventief onderhoud en sociaal beheer hand in hand gaan. Waterstof – luchtbel of kans in energietransitie? De meningen over de kansen van waterstof in de energietransitie zijn verdeeld. Waar de één erbij zweert, vindt de ander het een luchtbel. Maar is the proof of the pudding niet in the eating? De eerste waterstof- corporatie van Nederland deelt haar praktijkervaringen. Voldoende stof ter overpeinzing in ieder geval. Klantcommunicatie: van 3.0 naar 1.0 Digitalisering gebeurt niet louter vanuit klantperspectief. Kostenbesparing en gewenste efficiency dwingen de klant naar het digitale portaal. Dat pakt niet altijd succesvol uit. In deze presentatie vertelt Erwin Zwijnenberg, directeur- bestuurder Woonkracht10, waarom de focus van beoogd digitale voorbeeld- corporatie is verlegd naar klantenthou- siasme en wat dit heeft opgeleverd. Trends in IT: dit kunnen corporaties ermee Blockchain, chatbots, kunstmatige intelligentie: Wat zijn nou de échte trends in IT waar corporaties echt mee aan de slag kunnen? CorpoNet neemt u in vliegende vogelvlucht mee in de IT trends en ontwikkelingen van nu met daarbij de vraag: wat kunt u als corporatieprofessional daarmee? De chatbot als KCC-medewerker deel 2 Vorig jaar stond de chatbot - of liever gezegd de virtuele medewerker - praktisch nog met de mond vol tanden. Spreekt de virtuele assistent twaalf maanden later al de taal van de klant? Spoiler alert: het antwoord is ja en ze luistert naar de naam Wonne. In deze sessie een update van de pilotgroep (Parteon, Woonstad Rotterdam, Rochdale en Woonforte) die met de chatbot aan de slag gingen. Trends en ontwikkelingen in Finance & Treasury Vastgoed staat als een huis, maar de wereld eromheen verandert in razend tempo. Niet in de laatste plaats geldt dat voor geld. Welke trends en ontwik- kelingen op het gebied van financiën en treasury kunnen woningcorporaties de komende jaren verwachten? Paul Minke, Belangenbehartiger Financiën, Fiscaliteiten en Marktwaardering bij Aedes is in deze presentie uw financieel kompas. PROGRAMMA CORPORATIEPLEIN 2019 (ONDER VOORBEHOUD)
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=