CorporatieGids Magazine
29 ONAFHANKELIJK MAGAZINE OVER STRATEGIE, BEDRIJFSVOERING & ICT VOOR WONINGCORPORATIES NUMMER 4, 2018 28 WWW.CORPORATIEGIDS.NL Marcel Jansen en Anja van Burgsteden (Kennemer Wonen): Combinatie digitaal en menselijk contact is beste van twee werelden Drie jaar geleden voorspelde directeur-bestuurder Dick Tromp van Kennemer Wonen in CorporatieGids Magazine dat binnen een paar jaar ‘het gros van de klanten theoretisch gezien geen medewerker meer nodig heeft om zijn zaken af te handelen’. Is zijn voorspelling uitgekomen? Een gesprek over goed klantcontact met Informatiecoördinator Marcel Jansen en Informatieanalist Anja van Burgsteden . G oed klantcontact is volgens het duo ‘duidelijk zijn en doen wat je afspreekt’. Op de vraag wat dat precies betekent, zegt Marcel: “Kennemer Wonen werkt hard aan het realiseren van voldoende en betaalbare woningen. Daar hoort ook een betrouwbare dienstverlening bij. Betrouwbaarheid en een positieve waardering ontstaat naar onze mening als je duidelijk bent, maar ook door over een langere periode goede prestaties te realiseren. Betrouwbare informatie en goede systemen spelen hierbij een belangrijke rol, net als betrokken en gedreven medewerkers.” Digital assisted-strategie Kennemer Wonen opereert in de regio Noord-Kennemerland in vijf verschillende steden en dorpen. Een gebied met veel vergrijzing, maar dit betekent volgens Anja niet dat de corporatie minder inzet op digitale mogelijkheden. “Uit onderzoek blijkt dat ongeveer tien procent van de volwassenen over onvoldoende digitale vaardigheden beschikt. Onder ouderen zal dit percentage op dit moment nog iets hoger liggen, al zullen de ouderen van de toekomst steeds meer digitaal vaardig zijn. Om er ook voor deze doelgroep Foto’s: Heidi Borgart
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=