CorporatieGids Magazine
39 ONAFHANKELIJK MAGAZINE OVER STRATEGIE, BEDRIJFSVOERING & ICT VOOR WONINGCORPORATIES NUMMER 1, 2018 38 WWW.CORPORATIEGIDS.NL Klantcontact bij Lefier: Professionals met een passie voor klanten ‘Professionals met een passie voor klanten’. Woningcorporatie Lefier uit Groningen hanteert onmiskenbaar een hoge standaard voor haar KCC. Hoe ziet deze passie er nu én in de toekomst uit? CorporatieGids Magazine ging erover in gesprek met Adviseur Informatievoorziening René Rademaker en Manager KCC Lindy Chmayssani . A fgelopen jaar werd Lefier door haar huurders beoordeeld met een 8 voor klanttevredenheid. Op de vraag wat de drijfveer is om voor tevreden klanten te zorgen, zegt Lindy: “Klantcontact staat bij ons hoog in het vaandel. Wij kiezen voor kwaliteit en dat betekent dat medewerkers niet worden gestuurd op zo kort mogelijke afhandeltijden. Wij willen de klant bij voorkeur in één keer goed en volledig helpen, en doen dit met oprechte aandacht en passie voor de klant.” Op de vraag wat passie voor de klant inhoudt, zegt Lindy: “Het vertelt vooral iets over hoe onze medewerkers werken. Je moet het leuk vinden om huurders te willen helpen, ook als dat soms lastig is. Passie is een positieve houding van medewerkers, en uiteindelijk beloont de klant dat met een goed cijfer.” Foto’s: Stella Dekker
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=