CorporatieGids Magazine
61 ONAFHANKELIJK MAGAZINE OVER STRATEGIE, BEDRIJFSVOERING & ICT VOOR WONINGCORPORATIES NUMMER 3, 2017 60 WWW.CORPORATIEGIDS.NL Ze zitten zelf niet meer aan de knoppen, maar worden veel meer vertaler van organisatievragen naar leveranciers. Achteraf zeggen ze vrijwel unaniem: dit past juist goed bij mij. Ik ben blij dat het zo is gegaan.” Evaluatie Facilitair, virtueel en mentaal: over de volle breedte werd binnen Woonbedrijf afgesproken om drie maanden de ingeslagen weg te vervolgen. Pas na drie maanden werd een eerste evaluatie gedaan. Op de vraag of er na drie maanden van de ingeslagen weg is afgeweken, zegt Rob: “Ja, maar niet op IT-gebied. Op facilitair gebied hebben we onder andere geluidsoverlast bij Klantenservice opgelost. Op organisatorisch vlak betrekken we onze kerngebruikers meer bij organisatie- ontwikkelingen, zodat sneller op veranderingen kan worden geanticipeerd.” Rustig slapen Op de vraag wat Rob als belangrijkste voordelen ziet van de facilitaire, virtuele en mentale metamorfose, zegt hij: “Werken vanuit één pand vergroot en vereenvoudigt het samen verbinden en leren. Heel praktisch scheelt virtueel en op één locatie werken veel reistijd en wordt afspreken of vergaderen veel eenvoudiger. Onze IT-infrastructuur is nu veel betrouwbaarder, stabieler en indien nodig flexibel opschaalbaar. Als organisatie kunnen we ons nu volledig focussen op de business en benodigde functionaliteit. Persoonlijk vind ik ook dat we met beveiliging en privacy een grote stap hebben gemaakt door dit uit te besteden. Op het gebied van compliance en beveiliging slaap ik heerlijk rustig. Dat is anno 2017 misschien wel de belangrijkste graadmeter van succesvol uitbesteden.” ‘Onze IT-infrastructuur is nu veel betrouwbaarder, stabieler en indien nodig flexibel opschaalbaar. Als organisatie kunnen we ons nu volledig focussen op de business en benodigde functionaliteit.’
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=