Zig lanceert als eerste in de markt een innovatieve app, waarmee woningcorporaties dichterbij hun huurders komen. Met de komst van de app worden de communicatiemogelijkheden tussen huurder en woningcorporatie aanzienlijk vergroot. Waar een online huurdersportaal jaarlijks door maximaal 40% van de huurders incidenteel wordt gebruikt, zijn de verwachtingen voor de app veel hoger. De lancering van de app betekent een bijzonder keerpunt voor woningcorporaties: van reactieve naar proactieve communicatie en service.
Proactief en toegankelijk
Een huurder wordt door zijn corporatie met de persoonlijke app proactief op de hoogte gebracht van belangrijk nieuws uit zijn directe leefomgeving via push notificaties. Daarnaast regelt de huurder eenvoudig zelf zijn woonzaken vanuit zijn broekzak, thuis en onderweg. Doordat het aanmeldproces van de app een stuk makkelijker is in vergelijking met het online inlogproces, wordt de digitale dienstverlening van corporaties veel toegankelijker. De app biedt dus meer service voor de huurder en maakt communiceren nog makkelijker.
Gebruiksgemak voorop
De nieuwe app werkt 1,5 keer sneller dan de (mobiele) webversie van het huurdersportaal en is compleet afgestemd op de gebruiker. Een huurder kan in zijn of haar persoonlijke omgeving snel, overzichtelijk en eenvoudig de gewenste actie uitvoeren. Met één druk op de knop regelt hij zijn betalingen, dient hij een reparatieverzoek in, geeft hij overlast door of komt hij in contact met een corporatiemedewerker.
Minder telefoonverkeer en meer digitale processen
De toegankelijkheid en het gebruiksgemak van de app zorgen naar verwachting voor minder telefoon- en e-mailverkeer en meer directe communicatie en digitale processen. Hiermee kunnen woningcorporaties niet alleen de huurderstevredenheid met betrekking tot de dienstverlening verhogen, maar kunnen de corporaties ook grote efficiencyvoordelen behalen en kosten besparen.
Klaar voor de toekomst
Met de lancering van de app speelt Zig in op de huidige ontwikkelingen rondom (mobiel) internetgebruik. Het aantal Nederlanders dat dagelijks online is, steeg vorig jaar naar 88%. Meer dan de helft van de mensen (51,2%) brengt de tijd door op een mobiel apparaat in plaats van op een desktop (44,7%). Met de nieuwe app - net zo intuïtief als je bank-app - zijn woningcorporaties klaar voor de toekomst.
De app is vanaf vandaag beschikbaar. Meer informatie over de app is te vinden op zig.nl/app.
Bron: Zig, Foto: Zig
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.