Op 24 september vindt CorporatiePlein voor het eerst in de geschiedenis als hybride evenement plaats: online en op beperkte schaal offline in Expo Houten. Verreweg het grootste gedeelte van de bezoekers zal de tiende editie van CorporatiePlein online meemaken. Wat mogen ze verwachten op de virtuele beursstands en tijdens online kennissessies van de verschillende exposanten? CorporatieGids.nl ging hier alvast over in gesprek met Gerbert Kooij, directeur van Zig.
Al 13 jaar helpt Zig woningcorporaties met het digitaliseren en automatiseren van klantprocessen, begint Gerbert. “De digitale transformatie die de afgelopen periode in een stroomversnelling is gekomen, zorgt voor nieuwe behoeften. Niet alleen bij de corporatie zelf, maar juist ook bij woningzoekenden en huurders. Je organisatie en bedrijfsprocessen toekomstbestendig en efficiënt maken is een eerste stap, maar hoe zorg je er nu voor dat digitaal contact écht persoonlijk wordt?”
Belevingswereld van de klant
Tijdens CorporatiePlein 2020 licht Zig haar antwoord op deze vraag toe. Gerbert: “Tijdens de beurs onthullen wij het geheim van online klantcontact met een 9+ klantwaardering. Ook maak je kennis met een uitbreiding van het online huurdersportaal; een innovatieve app waarmee huurders 24/7 zelf zaken regelen vanuit hun broekzak. Kortom: persoonlijke online dienstverlening met tevreden klanten als resultaat.”
“Bezoekers kunnen tijdens het evenement ook bij ons terecht voor uiteenlopende vragen. Welke innovatieve applicaties zijn bijvoorbeeld onmisbaar voor de toekomst? Hoe breng je de klanttevredenheid van woningzoekenden en huurders naar maximale hoogte? En hoe zorg je ervoor dat in een digitale wereld, jouw klantcontact juist persoonlijk wordt?”
Even chatten?
“Op de virtuele beursstand van Zig krijg je als bezoeker de kans om het zelf te ervaren. Verplaats je in de belevingswereld van jouw klanten en ontdek hoe Conversational Chat werkt. Praat je nu met een bot, of met een medewerker? Zig laat iedereen graag op een leuke manier kennismaken met deze nieuwe, innovatieve technologie.”
Geheim achter een 9+ klantwaardering
Bezoekers kunnen bij Zig ook terecht voor vier verschillende kennissessies. Gerbert: “Om 10:00 uur vertellen we over Conversational Chat en het geheim van de 9+ klantwaardering. Klantcontact verandert steeds meer van case management naar een echte conversatie met de klant. Met behulp van slimme technologieën kun je van een klant een ambassadeur voor jouw organisatie maken. In de sessie laten we zien hoe je een score van 9+ behaalt met een slimme, efficiënte en persoonlijke werkwijze.”
“Klaar voor innovatie en tevreden huurders? Om 11:30 uur laten wij zien hoe jouw huurders met een volledig gepersonaliseerde app zelf overal hun zaken regelen, ook onderweg. In deze sessie krijg je inzicht in hoe een toegankelijke app, zonder inlog of andere drempels, bijdraagt aan efficiëntere processen en een hoge huurderstevredenheid. Wil jij huurders nog beter van dienst zijn en als corporatie snel, persoonlijk en gericht communiceren? Wij leggen je uit hoe de innovatieve app je helpt, met maximaal resultaat en waardevol klantinzicht.”
Eerlijke woonruimteverdeling
“Om 13:30 uur vertellen we over onze oplossing voor eerlijke woonruimteverdeling,” gaat Gerbert verder. “Meer dan één miljoen woningzoekenden, ruim 950.000 woningen en een proces dat volledig te automatiseren is. Met ons Aanbod Platform beschikken corporaties over de middelen om zo efficiënt, transparant en klantvriendelijk mogelijk woningzoekenden te koppelen aan hun woning. Ben jij benieuwd hoe het Aanbod Platform werkt en wat het voor jou kan betekenen? Tijdens de sessie laten wij je kennismaken met de mogelijkheden en voordelen voor jouw corporatie.”
Als laatste vertelt Zig om 14:00 uur over het Woonservice Platform, waarmee corporaties tot wel 25 procent efficiënter klantcontact kunnen afhandelen. “Dit platform automatiseert en optimaliseert klantprocessen. We laten zien hoe je jouw contact zo efficiënt mogelijk organiseert in één centrale omgeving, hoe de website met huurdersportaal het leven van jouw huurders makkelijker maakt en leggen je uit hoe de kennisbank bijdraagt aan de klanttevredenheid. Je maakt kennis met de voordelen en ziet hoe maximaal klantinzicht zorgt voor een optimale klantbeleving.”
Aanmelden voor CorporatiePlein 2020 kan via deze link.
Bron: CorporatieMedia, Foto: Zig
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.