Grote kans dat je je nieuwe liefde via een app gevonden hebt. En dankzij de herinneringen van social media, kun je je oud-collega feliciteren met zijn nieuwe functie. Algoritmes en Artificial Intelligence zijn inmiddels onderdeel van ons dagelijks leven. Veel bedrijven onderzoeken daarom wat Artificial Intelligence voor hun product kan betekenen. Ook wij investeren in onderzoek en ontwikkeling van Artificial Intelligence. Sammie, ons nieuwste product op het IRIS-platform, is hier een sprekend voorbeeld van. Ontstaan uit het brein van Merel de Klein en Bouke Stam, twee jonge professionals die bij ons werken.
Kansen voor young professionals
Merel en Bouke kozen bewust voor een carrière bij Kubion. Bouke: ‘Ik wil graag werken bij een innovatief bedrijf. Hier krijg ik alle ruimte om te experimenteren. Hoe cool is dat!’ Bouke werkt alweer tweeëneenhalf jaar bij Kubion. Hij begon als derdejaars stagiair Technische Informatica, had het naar zijn zin, studeerde bij ons af en kreeg een contract aangeboden.
Bouke zit samen met Merel in het ontwikkelteam. Zij deed een bachelor Informatica en studeerde cum laude af. Ook zij liep in haar derde jaar stage bij ons, maar besloot bij een ander bedrijf af te studeren. Eenmaal afgestudeerd wilde ze graag terugkomen. Dat lukte. Merel: ‘Ik zit hier ontzettend op mijn plek. Ik werk met leuke mensen, krijg uitdagende opdrachten en heb de afgelopen maanden ongelooflijk veel geleerd.’
Sammie is slim en razendsnel
Merel en Bouke schrijven unieke software voor Sammie. Sammie is een slimme assistent die met handige tekstsuggesties, ingenieuze fotoherkenning en innovatieve Artificial Intelligence-toepassingen de perfecte ondersteuning biedt voor medewerkers van de klantenservice. Zo kan Sammie, via slimme Artificial Intelligence razendsnel data en gegevens bij elkaar zoeken. Ze is zo intelligent dat ze begrijpt waar de zaak over gaat en de juiste suggesties voor een vervolg kan geven.
Bouke geeft een voorbeeld: ‘Stel, een huurder meldt via WhatsApp dat hij een lekkende kraan heeft. Terwijl de medewerker van de klantenservice de klant een goedemorgen wenst, heeft ze al een bericht van Sammie met de gegevens van de huurder. En omdat Sammie weet dat het om een kraan gaat, kan ze direct doorverwijzen naar de kennispagina reparatieverzoeken.’ Sammie leest mee en zoekt automatisch de bijbehorende gegevens. Zo worden taken die voorheen veel tijd kostten, dankzij Sammie geautomatiseerd. Naast tijdsbesparing wordt de kwaliteit van de service sterk verbeterd. Klantenservice heeft sneller een juist antwoord en handelingen worden consistenter. En dat levert uiteindelijk weer tevreden huurders op.
Sammie zegt sorry
Als alles volgens plan verloopt gaat Sammie eind dit jaar in productie. Bouke: ‘We zijn Sammie nu aan het testen bij een woningcorporatie. We kunnen aan de tekentafel wel van alles bedenken, maar in de praktijk gaan dingen vaak toch weer net even anders.’ Als voorbeeld noemt hij de WhatsApp-namen waar mensen niet alleen letters, maar ook emoticons gebruiken. Boze emoticons herkent Sammie inmiddels. Ze heeft er ook al een antwoord op: sorry.
Gratis live demonstratie
Sammie kan gebruikt worden door klantenservicemedewerkers die vragen krijgen over reparaties, huur, overlast of het wisselen van woning. In de toekomst zal Sammie steeds meer terugkerende taken over kunnen nemen. Nieuwsgierig naar Sammie? Neem dan contact met ons op. Wij komen graag bij je langs om alle vragen te beantwoorden.
Bron: Kubion | Foto: Kubion
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.