Waarom moet elke woningcorporatie zelf het wiel uitvinden als het gaat over innovaties rond online dienstverlening? Waarom geen gebruik maken van elkaars ideeën en samen brainstormen over hoe het nog mooier en beter kan? En waarom zelf experimenteren met kanaalsturing als je ook kan leren van collega’s en omgekeerd hen kan inspireren? Klinkt als een goed idee toch? Dat is wat Umbrella dacht naar aanleiding van verschillende klantvragen over de doorontwikkeling van hun online dienstverlening.
Gezamenlijk huurdersportaal
Daarom nam Umbrella het initiatief tot de gezamenlijke ontwikkeling en implementatie van een nieuwe versie van ons huurdersportaal. Samen met zes enthousiaste woningcorporaties gaan we de komende periode intensief aan de slag met het uitdenken, bouwen en succesvol inzetten van een nieuw en innovatief huurdersportaal. Helemaal bedacht vanuit de woningcorporaties zelf en niet vanuit de techniek.
Co-creatie
We zijn gestart met het organiseren van diverse bijeenkomsten, waarin zowel praktisch als out-of-the box wordt nagedacht over hoe je huurders het beste kan ondersteunen met nieuwe manieren van online dienstverlening. De resultaten van deze bijeenkomsten worden na afloop telkens vertaald naar een prototype dat over enkele weken samen met de Human Technology afdeling van de Hanzehogeschool Groningen wordt getest op gebruiksvriendelijkheid. Daarna gaan we bouwen, helemaal Agile natuurlijk, waardoor de zes corporaties telkens kunnen bijsturen op zichtbare resultaten en eventueel voortschrijdend inzicht. Uiteindelijk wordt richting september de eerste versie van het product nog onderworpen aan externe security audit en kunnen we starten met de implementatie.
Wat gaan we maken?
We kunnen nog niet alles verklappen, maar hierbij al wel vast een paar highlights: 12 selfservicescenario’s met visuele vraagbomen, responsive, doelgroepgerichte pushnotificaties, real-time communicatie, volledige integratie met KCC en kennisbank, rapportages om kanaalsturing te ondersteunen, track & trace dienstverlening, en nog veel meer.
Lancering in september: dus kom het resultaat bekijken op Corporatieplein!
Begin september presenteren we de eerste versie van het vernieuwde huurdersportaal. Tijdens Corporatieplein 2014 hebben bezoekers de kans om zelf door het portaal heen te klikken. In de maanden oktober en november vinden de eerste implementaties en integraties met de bestaande websites plaats. Ook doorontwikkeling pakken we gezamenlijk op - waarbij ook andere woningcorporaties kunnen aansluiten - op basis van SCRUM.
Volg de ontwikkelingen live!
Op de hoogte blijven van het initiatief? Op www.wijzijnumbrella.nl/blog en @wijzijnumbrella, houden de initiatiefnemers u wekelijks op de hoogte van de voortgang.
Bron: Malengo
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.