Viveste live met hosted telefonie-oplossing Unexus Connect

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Viveste heeft het beleid om zich te concentreren op de kerntaken en wil daarom zoveel mogelijk slimmer en efficiënter werken met ICT en indien mogelijk buiten de deur zetten. Zo is het project Het Nieuwe Bellen gestart om alles rondom telefonie te moderniseren en de telefonie als een ICT applicatie extern afnemen. En in plaats van bureautoestellen wilde Viveste haar medewerkers uitrusten met een smartphone, waarbij beschikbaarheid en bereikbaarheid van de medewerkers voor iedereen zichtbaar moest zijn.

De oplossing
Viveste heeft het traditionele bellen met een telefooncentrale en kantoortoestellen ingeruild voor Unexus Connect een hosted modern vast-mobiel concept van Unexus. De overstap verliep zonder enige verstoring van de bedrijfsvoering binnen planning en conform de vooraf gestelde eisen.

De Unexus Connect telefonie-oplossing draait geheel in de (private) cloud van Viveste in het datacenter van Residenz-ICT en wordt als een maandelijks schaalbare dienst afgenomen.

De traditionele bureautoestellen hebben plaats gemaakt voor smartphones. De medewerkers kunnen nu op hun smartphone ook hun status beheren. Dit zorgt voor meer flexibiliteit en een betere bereikbaarheid van Viveste.

Slechts daar waar de werkzaamheden anders verlangen wordt nog een vast toestel gebruikt met een headset om handenvrij te werken.

“Viveste heeft een goede vertaalslag gemaakt naar een praktische oplossing en mogelijkheden waarbij onze klanten optimaal worden geholpen. We hebben aan de voorkant goed de eisen en wensen in kaart gebracht en zijn uitgekomen bij Unexus. De leverancier heeft tijdens de inrichtingssessies een prima klus geklaard, korte lijntjes, goede kennis en ervaring om te kunnen sparren om de functionaliteiten zo slim mogelijk in te richten. Aan de achterkant beantwoordde het prima aan onze verwachtingen.

Daarnaast hebben we een aantal ‘belafspraken’ gemaakt om de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen”.

De livegang is succesvol verlopen; van het ene op het andere moment werkte de oplossing van Unexus direct als een speer. We kijken samen met volle tevredenheid terug op het succesvolle project, aldus Jack de Koning, projectmanager I&A”.

Inkomend telefoonverkeer wordt direct of via telefonisten naar de juiste afdelingen geleid. De telefonisten hebben direct inzicht in de beschikbaarheid en bereikbaarheid van alle collega’s. Door de standaard koppeling met Exchange en Active Directory volgt de status automatisch de agenda en is beheer eenvoudig centraal geregeld.

Als medewerkers huurders bellen wordt het hoofdnummer meegezonden, terwijl bij gesprekken tussen collega’s onderling normaal nummerherkenning actief is.

“De Unexus mobile App voldoet ook aan onze wensen. Buiten kantoor is het mogelijk om je status aan te passen, gebruik te maken van het telefoonboek én de telefoniste is op de hoogte van de status van de medewerker. Het doorverbinden van een gesprek als een opzichter een opname doet is bijvoorbeeld niet wenselijk”.

Door: Jack de Koning (Viveste) en Wim Pullens (Unexus)

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Unexus in de CorporatieGids 2014 te bekijken.