Ervaar jij het beheren van mutatie- en onderhoudsprocessen ook vaak als complex en tijdrovend? Het kan een uitdaging zijn om met de verschillende betrokken partijen eenvoudig en efficiënt samen te werken. Het Zig Onderhoudsplatform maakt dit makkelijker. In dit artikel lees je alles over de voordelen van het Onderhoudsplatform en hoe het platform jou kan helpen met het vereenvoudigen en stroomlijnen van mutatie-en onderhoudsprocessen.
Mutatie- en onderhoudsprocessen omvatten meestal het volgen van meerdere stappen. Om te beginnen; het registreren van een verzoek, daarna het plannen van een inspectie of reparatie en deze uitvoeren. En vervolgens het communiceren met de huurder over de status van het verzoek en het bijhouden van de kosten. Misschien heb je zelf weleens ervaren dat wanneer dit handmatig gebeurt dit kan leiden tot fouten en vertragingen. Ook kan het zorgen voor een gebrek aan overzicht. Kortom mutatie- en onderhoudsprocessen zijn niet eenvoudig.
Hoe verlopen de processen bij jouw organisatie?
Een woningopname uitvoeren of een reparatieverzoek coördineren vereist traditioneel gezien veel handmatig werk. Je moet vaak formulieren invullen, aantekeningen maken en iedereen op de hoogte houden. Ook leidt dit tot een stapel papierwerk die beheerd en later weer opgeslagen moet worden. Op deze manier worden er sneller fouten gemaakt omdat er veel handmatig overgetypt moet worden. Herken je dit in jouw organisatie? Hoe fijn zou het zijn als de processen vereenvoudigd en versneld kunnen worden door digitalisering?
De win-win van digitalisering
Stel je eens voor: geen gedoe meer met het invullen van papieren formulieren en het maken van aantekeningen. Het Zig Onderhoudsplatform kan je helpen om processen te vereenvoudigen.
Het platform helpt je om:
Met het platform kun je als vastgoedorganisatie of aannemer al het werk digitaal uitvoeren. Alle informatie die nodig is, is altijd beschikbaar. Het digitale platform kan overal gebruikt worden en is niet afhankelijk van een specifiek apparaat. Dit maakt het een stuk makkelijker om tijdens de werkzaamheden taken af te vinken terwijl de opdrachtgever de status van een opdracht kan inzien. Of het nu gaat om een telefoontje, een woningopname, verhuurmutatie, een melding via het klantportaal of een bericht van de aannemer, het platform staat klaar om te ondersteunen. Reparatieverzoeken kunnen op elk moment en overal worden ingediend. Huurders en de reparatiedesk hebben zelf de vrijheid om het gewenste tijdsblok voor de reparatie te kiezen. Het platform zorgt zo dus echt voor een goede samenwerking tussen de verschillende partijen en efficiëntieverbetering.
De pluspunten van het Onderhoudsplatform
Bij ons hoef je je geen zorgen te maken over ingewikkeld typewerk bij bijvoorbeeld het beoordelen van de woningkwaliteit. Alles gebeurt digitaal en razendsnel. We leggen gedetailleerd en overzichtelijk vast welke werkzaamheden er moeten worden uitgevoerd, zodat elke partij precies weet wat er moet gebeuren. Nadat de werkzaamheden zijn gecontroleerd en goedgekeurd, krijgt de aannemer een beoordeling.
Maar dat is nog niet alles! We stellen ook een woningaanvaardingsrapport op en regelen de sleuteluitgifte. Er kan ter plekke ondertekend en betaald worden. En als je een reparatieverzoek hebt, kun je die 24/7 indienen en wordt het automatisch doorgestuurd. Een huurder kan ook de voortgang van zijn/haar verzoek eenvoudig bijhouden. Ook houdt ons geavanceerde planningssysteem automatisch rekening met beschikbaarheid, reistijden en herstelkosten. Het onderhoudsplatform kan digitale facturen sturen én ontvangen, en kan naadloos worden geïntegreerd met allerlei systemen die verhuurders en aannemers gebruiken. En er is nog veel meer te ontdekken. Het Onderhoudsplatform bevat tal van ondersteunende en extra features die helemaal naar wens kunnen worden toegevoegd.
Nog meer voordelen op een rij:
Wanneer woningcorporaties en vastgoedorganisaties nauw samenwerken met aannemers binnen dezelfde omgeving ontstaan er veel voordelen:
Ervaringen van andere vastgoedorganisaties
“De automatische flow bespaart een hoop tijd, alles wordt niet alleen digitaal maar ook op de juiste plek opgeslagen.”
Vincent Bussing
Woningcorporatie
Ons Doel Leiden
“De medewerkers van het onderhoudsplatform zijn goed te bereiken, de reactietijd is snel en je weet bij wie je moet zijn. Dat is echt een voordeel van het Onderhoudsplatform.”
Lenneke Overgaauw
Functioneel beheerder bij woningcorporatie Woonbron
Nog meer weten?
Download de whitepaper/infographics. In deze whitepaper leggen wij in 7 simpele stappen uit hoe verhuurmutatie- en reparatieprocessen makkelijker worden voor jouw organisatie.
Het onderhoudsplatform kosteloos uitproberen?
Ben je benieuwd naar hoe het precies werkt en welke voordelen het biedt voor jouw organisatie? Vraag dan nu de demo aan, zodat je een hands-on ervaring kunt krijgen en zelf kunt ontdekken hoe ons platform jou kan ondersteunen. We kijken ernaar uit om met je samen te werken en jouw vastgoedbeheer naar een hoger niveau te tillen!
We begrijpen dat je misschien nog vragen hebt of specifieke details wilt weten. Als je na het lezen van dit artikel meer informatie wilt, helpen wij je graag verder. Aarzel niet om contact met ons op te nemen!
Bron: Zig, Foto: Zig
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.