"De scheiding tussen ICT en telefonie vervaagt steeds meer. Het automatiseren zal - waar het kan - toenemen, maar zeker persoonlijk blijven waar gewenst." Dat stelt Wim Pullens, directeur van communicatiespecialist Unexus. Hoe corporaties deze uitdaging het beste aan kunnen gaan, staat centraal op de stand van het bedrijf op 22 september tijdens CorporatiePlein.
"IT-systemen verhuizen steeds meer naar externe datacenters, en het beheer wordt vaker uitbesteed," begint Wim op de vraag wat de belangrijkste ontwikkelingen zijn op het gebied van communicatie bij corporaties. "ICT-oplossingen worden daarnaast steeds meer in de cloud afgenomen. Voordelen daarbij zijn onder andere dat corporaties alleen voor afgenomen diensten betalen, software altijd up-to-date is, de gebruiker niet plaatsgebonden is en hij overal van het systeem kan gebruikmaken. Tachtig procent van onze klanten heeft ons systeem in de (private) cloud staan en betalen alleen voor gebruik van functionaliteit."
Automatisering en efficiency
"Door de invoering van moderne communicatiemiddelen worden klantprocessen geautomatiseerd en efficiënter," gaat Wim verder. "De bereikbaarheid van de corporaties zal verbeteren, wat bijvoorbeeld ruimere 'openingstijden' en betere klantenservice en selfservice tot gevolg heeft. Het Unexus communicatieplatform faciliteert dit, en is volledig voorbereid op deze ontwikkelingen. Het ondersteunt daarbij alle moderne communicatiekanalen, zoals WhatsApp, e-mail en webchat."
Communicatieplatform
Het communicatieplatform van Unexus staat dan ook centraal op CorporatiePlein. "Wij willen laten zien dat dit systeem verder gaat dan de meeste traditionele telefooncentrales en open staat voor applicatie-integratie met bijvoorbeeld Aareon, GreenValley, Kubion, Umbrella en Zig Websoftware. Unexus heeft inmiddels met negentig procent van de ERP- en KCS-leveranciers een geïntegreerde oplossing operationeel, en heeft samenwerkingsovereenkomsten met de belangrijkse leveranciers in de branche. De slimme klantidentificatie van het systeem zorgt er daarnaast voor dat de klant direct persoonlijk kan worden geholpen, omdat alle informatie direct beschikbaar is voor de corporatiemedewerker. Dit werkt niet alleen klantvriendelijk, maar ook efficiënt."
"Tijdens CorporatiePlein laten wij onder andere de eerste VAMO-toestelstatus interface op de Nederlandse markt zien, waarmee je op voorhand weet of iemand mobiel in gesprek is. Maar vooral willen wij bezoekers laten zien dat wij de communicatieschakel zijn tussen klant en corporatie. Door middel van heldere demonstraties verschaffen wij inzicht in de mogelijkheden van onze oplossing. Zo wordt vast-mobiel, beschikbaarheid van medewerkers en natuurlijk integratie met portalen duidelijk."
Unexus is op CorporatiePlein te vinden op stand 58.
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.