Umbrella de lucht in bij Area

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Na een voorspoedig traject ging Umbrella op woensdag 13 april de lucht in bij Area. De woningcorporatie uit Uden, Veghel e.o. gaat live met een KCC-portaal en Kennisbank van softwareleverancier Malengo. Het systeem wordt ingezet als een overkoepelende paraplu die informatie uit o.a. Viewpoint ophaalt en in één overzicht toont.

Ilse van Hout, kennismakelaar en projectleider van ‘De Bewonersvraag Centraal’ vertelt met trots: “Eind 2015 vond de eerste werkgroep bijeenkomst plaats. Nu gaan we na 13 sessies op 13 april live, een leuke toevalstreffer.”

Elke donderdagmiddag kwam de werkgroep, die bestond uit eerste- en tweedelijns medewerkers, bij elkaar. Onder begeleiding van Sjoukje Dijkstra, de projectleider van Malengo, en met ondersteuning van VVA-informatisering ging Area door een agile aanpak stapsgewijs vooruit. Toen begin januari de demo-omgeving klaar stond, werden de werking en de voordelen van een KCC-portaal voor alle betrokkenen medewerkers duidelijk zichtbaar. In februari vond een zogenaamde ‘pressure cooker’ plaats. De werkgroepleden vulden gedurende 3 dagen samen in de testruimte de kennisbank waardoor deze na afloop voor 90% was gevuld. Hierna begon de testperiode en het finetunen.

Ilse: “Het begin is gemaakt. We hebben een goede basis gelegd waaruit we verder kunnen werken. De bewonersadviseurs gaan nu eerst aan de slag met het vastleggen van bewonerscontacten en het eigen maken met het werken met de kennisbank.”

De livegang van het KCC-portaal en de kennisbank is de eerste stap van velen die bij wooncorporatie Area nog gaan volgen. Door de implementatie van diverse ICT-projecten werkt Area aan een meer digitale en klantgerichte werkwijze. In juni is de kantoorautomatisering geoutsourcet en gaat het social intranet live. In het najaar komt er een nieuwe telefooncentrale en ook een nieuwe website met huurdersportaal. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan het verbeteren van het dagelijks onderhoud met o.a. de mogelijkheid voor bewoners om straks zelf een reparatieverzoek in te plannen. Area schenkt bovendien aandacht aan processen, rapportages en het meenemen van de medewerkers en huurders in het maken van deze digitale beweging.

Bron: Area