SmartR: Digitaliseren om het verschil te maken voor huurders

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Digitale dienstverlening is de afgelopen jaren gemeengoed geworden. Niet alleen in de corporatiesector, maar ook daarbuiten. Mede daardoor zijn de verwachtingen en wensen van huurders én medewerkers enorm gegroeid. Hoe je als woningcorporatie daarop inspeelt, staat 26 september centraal bij SmartR tijdens CorporatiePlein. Wij spraken vooraf alvast daarover met directeur Rico Leemreijze.

“Met digitale dienstverlening aan de slag gaan is essentieel,” vertelt Rico. “Niet alleen wanneer je ècht het verschil wilt maken voor je huurders, maar ook wanneer je een aantrekkelijke werkgever wil zijn en blijven. Niets doen is dan geen optie. Laat je inspireren en kies als corporatie positie in deze snel veranderende digitale wereld. Creëer de randvoorwaarden voor een goede en veilige digitale basis en maak werk van je ambities. Maak een strategie voor de komende jaren en durf deze ook frequent te herijken. En bovenal: ga aan de slag.”

Onderscheiden
Volgens Rico is digitalisering te vaak alleen het feestje van ICT. “In hoeverre wordt namelijk de klantbeleving meegenomen? En wanneer je blije klanten wilt hebben, hoe zit het dan met de invloed van de medewerkers die dagelijks met huurders werken? Er worden veel processen ingericht op basis van ‘best practice’. Dit is veelal een door de applicatieleverancier gestuurde inrichting, die technisch en functioneel goed werkt. Echter wanneer we onderscheidend willen zijn, zullen we de bedrijfsprocessen – en de klantprocessen in het bijzonder – juist moeten organiseren op ‘beleving’. Met deze bril op kijken naar processen levert veelal een andere inrichting op. Eentje met enthousiaste medewerkers én klantbeleving, die scoort bij huurders en werknemers.”

Gebruikers zijn leidend
Op CorporatiePlein vertelt SmartR meer over het inrichten van processen waarbij gebruikers en niet systeemeisen leidend zijn. “Organiseer op emotionele thema’s en op impact in plaats van dominante functionele vereisten. Onze consultants op de stand vertellen graag meer. Wij organiseren hier onder andere een korte en leuke Customer Experience Quiz die bezoekers zeker aan het denken zal zetten. Voor de winnaar is er uiteraard een prijs, maar iedere deelnemer wint sowieso aan inspiratie!”

SmartR is op CorporatiePlein te vinden op stand 9

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: SmartR