Seyster Veste (www.seysterveste.nl) verhuurt en beheert ongeveer 5.000 eenheden in Zeist en omgeving. Ondernemend en verbindend zet Seyster Veste zich in voor het permanent verbeteren van de woon- en leefomgeving, met extra aandacht voor de kwetsbare doelgroepen in de samenleving.
Om de efficiëntie van de organisatie en de serviceverlening aan haar klanten te verbeteren heeft Seyster Veste een aantal doel-stellingen geformuleerd op het gebied van verhuurmutaties, reparatieverzoeken en huur-achterstanden. Zo streeft Seyster Veste naar het afhandelen van 80% van de reparatieverzoeken via standaardbonnen. Ook is de hele keten van activiteiten in het mutatieverhuurproces beter in kaart gebracht, zodat de mogelijkheden tot terugdringen van leegstand beter zichtbaar worden.
Om de prestaties ten opzichte van de doelstellingen te meten, heeft Seyster Veste de rapportage voor het management grondig vernieuwd. Voorheen was de rapportage star en kostbaar omdat voor wijzigingen veel inzet van externe medewerkers nodig was. Mede hierdoor werd ook te zwaar geleund op rapportages via Excelbestanden. Daarnaast heeft Seyster Veste recent de overgang gemaakt naar Centric Wocas4All, waarna veel rapportages aan revisie toe waren.
“Ons management kan nu sneller sturen, en op basis van feiten." Irina Kerkhove, projectmanager datawarehouse, Seyster Veste |
Om de managementrapportage efficiënter en flexibeler op te zetten heeft Seyster Veste het datawarehouse van CNS ingevoerd. Het samenstellen en genereren van periodieke rapportages gaat nu veel sneller.
“Voorheen kostte het een medewerker een dag om de informatie te verzamelen voor de kwartaalrapportage.", zegt Irina Kerkhove, projectleider voor de invoering van het datawarehouse bij Seyster Veste, “Nu gaat dat vrijwel automatisch. We winnen gewoon veel tijd doordat het draaien van allerlei rapportages veel efficiënter is geworden.” Ook kan de kwaliteit van de informatie die in de operationele systemen wordt vastgelegd veel beter worden bewaakt. Afwijkingen of vreemde trends in de data worden nu snel gesignaleerd.
“Het datawarehouse heft ons heel erg geholpen om als organisatie te wennen aan Centric Wocas4All" Irina Kerkhove, projectmanager datawarehouse, Seyster Veste |
"Onze medewerkers moesten natuurlijk wennen aan de manier waarop informatie wordt vastgelegd in Wocas4All. Als gevolg werd informatie wel eens foutief ingevoerd.", vervolgt Irina Kerkhove, "Maar met de rapportages uit het datawarehouse kwamen we daar snel achter. Reden leegstand werd bijvoorbeeld in 80% van de gevallen niet goed ingevuld. De controles via rapportages uit het datawarehouse hebben ons heel erg geholpen om als organisatie te wennen aan Wocas4All."
De gebruikers van het datawarehouse zijn het managementteam, afdelingshoofden en teamleiders. Zij kunnen nu sneller sturen en op basis van feiten. Ook is er meer informatie beschikbaar om te kunnen combineren en ad hoc op te vragen. Zo kan bijvoorbeeld beter worden gecontroleerd of de afspraken met aannemers worden gehaald. Deze gegevens kunnen worden gebruikt in de communicatie met leveranciers om verbeteringen aan te brengen in het verhuurmutatieproces en het afhandelen van reparatieverzoeken.
“Zonder het vele handwerk kunnen we sneller rapporteren en zijn de rapportages ook van hogere kwaliteit.”, aldus Irina Kerkhove. “Samen met de verbreding van het aanbod van informatie geeft dit veel meer mogelijkheden aan ons management om doelstellingen effectief na te streven."
Bron: CNS
Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van CNS in de CorporatieGids 2014 te bekijken.
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.