Rhiant zet in op online dienstverlening

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Rhiant wonen laat een compleet nieuwe website bouwen door ProImpact. Er is gekozen voor een nieuwe website om huurders online meer mogelijkheden te bieden, ook het 100 jarig jubileum van Rhiant is één van de redenen om begin volgend jaar de nieuwe website te lanceren.

Rhiant viert 100ste verjaardag
In 2015 viert Rhiant haar 100 jarig bestaan, dit wordt het gehele jaar door op verschillende manieren gevierd. Mara van der Lans, Manager Wonen bij Rhiant: "Zo staat het bewonersblad in het teken van het 100 jarig jubileum en zijn er door het jaar heen leuke acties voor huurders, belangenhouders en relaties".

De nieuwe website, die begin volgend jaar live gaat, draagt niet alleen bij aan de festiviteiten, maar ook aan de zelfredzaamheid van de huurder. Via de huidige website is het nog niet mogelijk om huurderszaken digitaal te regelen. De komst van het klantenportaal maakt zelfservice mogelijk, huurders kunnen online informatie vinden en zaken zelf via het portaal regelen.

In de toekomst 24/7 geopend
De balie van Rhiant is in de middagen enkel nog op afspraak geopend, het portaal zorgt er voor dat Rhiant 24 uur per dag geopend is. Het klantenportaal, dat gekoppeld is aan het BIS systeem van NCCW, biedt huurders de mogelijkheid voor het wijzigen van persoonlijke gegevens, het inzien van het actueel huursaldo en het stellen van vragen. Huurders kunnen met de komst van de nieuwe website altijd en overal, 24/7 bij Rhiant terecht.

‘Fijn dat de nieuwe website ook benaderbaar is op de mobiel’

Verwachtingen voor de nieuwe website
Mara van der Lans, Manager Wonen bij Rhiant, verwacht dat de nieuwe website meer bezoekers zal trekken. De nieuwe standaard website met klantenportaal, biedt huurders veel mogelijkheden en heeft een hogere vindbaarheid dan de huidige website. Ook de projecten die Rhiant uitvoert, zoals energie-, onderhouds- en leefbaarheidsprojecten, zullen beter vindbaar zijn. "Het is prettig dat het met de komst van de nieuwe website gemakkelijker is om dingen aan te passen en dat de website ook benaderbaar is via mobiele telefoon en tablet".

Bron: ProImpact