Postex: Optimale klantcommunicatie en sociaal incasseren ondersteund door AI-technologie

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Hoe zorg je als woningcorporatie voor efficiënte, persoonlijke én veilige communicatie met huurders, zonder extra werkdruk voor je organisatie? Postex laat op CorporatiePlein zien hoe je met slimme inzet van generatieve AI je communicatie én huurincassoproces naar een hoger niveau tilt. Senior Accountmanager Jos Kuipers licht alvast een tipje van de sluier op van wat Postex op 11 september op haar stand laat zien.

Wat staat centraal op jullie stand tijdens CorporatiePlein?
Op CorporatiePlein geeft Postex antwoord op de vraag hoe klantcommunicatie (Postex Engage) en sociaal incasseren (Postex Collect) met generatieve AI een gestandaardiseerd onderdeel kan worden binnen de huidige processen. Het Postex-platform biedt de woningcorporatie een oplossing die naadloos kan worden geïntegreerd binnen het bestaande ERP-systeem van klanten. Dit stelt organisaties in staat om vanuit één platform efficiënt en effectief, op de gewenste wijze te communiceren met hun doelgroep, ook vanuit het huurincasso proces. Het resultaat is dat huurders berichten en documenten op het juiste moment, op het juiste taalniveau en in de juiste vertaling ontvangen, met gepersonaliseerde vervolgacties die volledig op maat zijn gegenereerd. Dit leidt tot verbeterde efficiëntie, consistentie en effectiviteit in de communicatie én een hoge klanttevredenheid. Daarnaast worden alle relevante acties direct automatisch vastgelegd binnen de bronsystemen door middel van de aanwezige gestandaardiseerde koppelvlakken.

Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?
Bezoekers kunnen bij ons terecht voor vragen over digitale documentverwerking, het optimaliseren van communicatieprocessen en het huurincassopoces door middel van gestandaardiseerde oplossingen, die in gebruik zijn bij meer dan 165 woningcorporaties binnen Nederland. Een recent voorbeeld is Wonen Limburg, een woningcorporatie met ruim 34.000 woningen in Limburg, die op basis van de gestandaardiseerde Postex-koppelvlakken in staat is geweest om binnen een aantal maanden zonder maatwerkondersteuning de communicatieprocessen te automatiseren. Als voordeel wordt de doorlopende werking van het Postex-platform en bijbehorende koppelvlakken bij interne migraties vaak benadrukt.

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
Wij kunnen een woningcorporatie echt helpen met oplossingen op het gebied van geautomatiseerde communicatie (Postex Engage) en optimalisatie van het huurincassoproces (Postex Collect), waarbij er volledig gewerkt wordt met gestandaardiseerde en bewezen koppelvlakken die beschikbaar zijn voor alle binnen de sector bekende applicaties. Ook bieden wij de corporatie de mogelijkheid om op het gewenste taalniveau en eventueel inclusief vertaling te communiceren met haar huurders. Compliance en met name informatiebeveiliging is en blijft een integraal onderdeel van ons platform. We bieden klanten zekerheid en inzage in de doorgevoerde maatregelen en laten dit doorlopend toetsen door een onafhankelijke auditor (Mazars).

Postex is op CorporatiePlein te vinden op stand 67.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Postex