Goede communicatie is essentieel voor een tevreden huurder. Steeds vaker betekent dit een transitie naar digitale communicatie en inspelen op de wensen van huurders. Maar hoe regel je dat in en wat is daarvoor nodig? Wij spraken daarover met Melanie van der Maarel van Postex, die op 23 september hier meer over vertelt tijdens CorporatiePlein.
“Postex begeleidt corporaties bij het digitaliseringsproces van uitgaande correspondentie, zoals prolongaties, aanmaningen, huurverhogingen, dagelijkse output en servicekosten afrekeningen,” begint Melanie het gesprek. “Per documentstroom bepaalt de corporatie hoe de communicatie zo optimaal mogelijk verloopt: digitaal of fysiek. Hierbij houdt de huurder uiteindelijk de keuze hoe er gecommuniceerd wordt, zodat elke huurder via zijn of haar voorkeurskanaal documenten ontvangt.”
Corporatiespecifieke services
Daarnaast biedt Postex corporatiespecifieke services aan, zoals iDEAL-betaalverzoeken, e-mailvalidatie, automatische bounce-verwerking en heldere managementinformatie. “Hierdoor hebben corporaties grip op huurdercommunicatie en is inzichtelijk of een digitaal bericht is geopend of dat een betaalverzoek is voldaan. Het lees- en betaalgedrag kan tevens positief gestimuleerd worden door vervolgacties, zoals een automatische payment-reminder wanneer een huurnota nog niet is betaald.”
Permanente dataverrijking
“Door gebruik te maken van Postex realiseren corporaties permanente dataverrijking doordat bij elk contactmoment gegevens worden gevalideerd en waar mogelijk geactualiseerd,” gaat Melanie verder. “De integrale uitwisseling van deze klantcontactgegevens met een huurdersportaal, KCC- en ERP-systeem of DMS, zorgt voor een directe optimalisatie van interne processen. Door deze koppelingen verloopt ook de implementatie relatief snel en soepel. Inmiddels maken ongeveer negentig corporaties gebruik van ons platform, en groeien we nog steeds door.”
In gesprek met experts
“Bezoekers zijn op CorporatiePlein van harte uitgenodigd op onze stand voor een gesprek over diverse referentiecasussen en brengen we hen graag in contact met onze experts binnen de sector,” sluit Melanie af. “Daarnaast gaan we gedurende de hele dag graag het gesprek aan met verschillende bezoekers om dieper in te gaan op de diverse mogelijkheden van het Postex-platform.”
Postex is te vinden op stand 70 op CorporatiePlein.
Aanmelden voor CorporatiePlein 2021 kan via deze link.
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.