Woningcorporatie Patrimonium wil haar klantgerichtheid aanscherpen. Door uitbreiding van de Dynamics Empire-oplossing van cegeka-dsa kunnen huurders via een nieuw klantportaal online hun gegevens inzien, betalingen uitvoeren en reparatieverzoeken indienen. Dankzij de combinatie van de kennisbank en handige apps kunnen medewerkers van Patrimonium bovendien overal en altijd de volledige correspondentiegeschiedenis met klanten online raadplegen en klantgegevens inzien en bijwerken. Verbeterde interactie verhoogt het gemak voor huurders en zorgt voor stijging van de klanttevredenheid.
Verhoogde klantgerichtheid en verbeterde efficiency
Patrimonium heeft in haar beleid twee speerpunten naar voren geschoven: verhoogde klantgerichtheid en betere interne efficiency. Om uitvoering te geven aan deze speerpunten heeft de woningcorporatie de samenwerking met cegeka-dsa– marktleider op het gebied van informatiesystemen voor woningcorporaties – geïntensiveerd. In het kader daarvan breidt cegeka-dsa het ERP-systeem Dynamics Empire uit naar de laatste, volledige versie. Twee apps optimaliseren daarbij het verhuurmutatieproces: een app voor het ondersteunen van inspecties en een app voor het op locatie administratief afhandelen van nieuwe verhuringen.
“Werknemers krijgen met deze apps als het ware een stukje Dynamics Empire mee op locatie”, aldus accountmanager Charles de Laet van cegeka-dsa. “Zo zijn ze voortaan overal verzekerd van de digitale gemakken van onze software.”
Patrimonium heeft daarnaast hoge verwachtingen van het digitaliseren van de factuurverwerking met Dynamics Empire. “Dat gaat onze processen zonder twijfel flink versnellen”, aldus Edward Dalmulder, teamleider automatisering en informatisering bij Patrimonium. “Andere documenten worden bij Patrimonium al digitaal opgeslagen. Hoe meer we over kunnen naar digitaal, hoe beter”, aldus Dalmulder. “Een betere efficiency draagt sterk bij aan onze klantgerichtheid.”
Hechte samenwerking met de leverancier
Het sterke vertrouwen van Patrimonium in cegeka-dsa wordt bevestigd door het gebruik van de integrale suite van Dynamics Empire ERP. Dalmulder beschrijft het voordeel van nauwe samenwerking als volgt: “Het beleid van Patrimonium is gericht op nauwe samenwerking met haar strategische partners. We werken al samen met cegeka-dsa sinds 2008 en zodoende wisten we precies wat we aan elkaar hadden.”
Bron: cegeka-dsa
Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van cegeka-dsa de CorporatieGids 2016 te bekijken
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.