Online communicatie - de klant aan het roer!

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

De huurder anno 2014 verwacht veel van de corporatie en wil 24 uur, 7 dagen per week online huurzaken kunnen regelen. Online dienstverlening, optimale klantbediening: voor woningcorporaties is e-dienstverlening en het zijn van een e-corporatie steeds belangrijker. Efficiënt doelen bereiken vergt een online strategie en een optimale aansluiting tussen de interne en externe data-processen is hiervoor essentieel. Om dit te borgen versterken Techxx en ProImpact (kwaliteitspartner van KWH) elkaar vanuit het partnerschap.

De vraag van woningcorporaties naar online strategiediensten neemt bij zowel Techxx als ProImpact de afgelopen tijd een vlucht. Het opstellen van een gedegen strategie vergt tijd, kennis en voorbereiding. De ervaring van ProImpact met de ontwikkeling van websites, klantenportalen, narrowcasting oplossingen, video en intranetten voor woningcorporaties zorgt ervoor dat met praktijkcases een reële verwachting wordt geschetst. Hiernaast brengt ProImpact ook voor steeds meer corporaties het hele reparatieverzoekentraject online, waardoor het proces verkort wordt en de doorlooptijd die een huurder ervaart ook. De trend voor de komende jaren is gezet; steeds meer processen online ontsluiten.

Maar hoe sluit de corporatie de interne processen hier doelgericht op aan? Laat dit nou net de expertise van Techxx zijn. Bij de ontwikkeling van de online strategie gaan de adviseurs van Techxx en ProImpact uit van de organisatiedoelstellingen en de ambities van de organisatie. Succesfactor is een zo breed mogelijk draagvlak voor de online strategie te creëren. Het online serviceniveau van de organisatie wordt in kaart gebracht. Welke processen kunnen online worden gestart, op welke manier draagt dit bij aan een optimale klant- en ketenintegratie en welke systemen zijn daarbij betrokken? Op welke manier is de zelfredzaamheid van de huurder te vergroten? Hoe krijgt u de klant aan het roer? Hoe zorgt u ervoor dat uw corporatie de nieuwe werkwijze oppakt?

Onze gezamenlijke online strategieaanpak resulteert in een definitie van het online vertrekpunt, concrete doelen en de aanpak om tot een compleet resultaat te komen. Vanuit de Webmonitor ligt het kennisniveau door het meten van 375 corporatiesites op de kwaliteit van Online klantbediening, naar de norm van KWH en ProImpact, dan ook hoog.

Een optimale gebruikerservaring, achter je bureau én op de bank!

Wij leveren bij onze producten een online statistiekentool. Praktisch, want hoe gebruikt de huurder het portaal? En op welke momenten? Uit deze data halen wij een duidelijke verschuiving in webgebruik. Zo komt er uit de meting dat de portalen vooral tussen 19.30 en 22.00 uur bezocht worden, via een stijgend aantal mobiele browsers en verschillende beeldschermformaten. Wist u bijvoorbeeld dat het tablet gebruik onder senioren enorm toeneemt?

In 2013 lag onze focus van ProImpact dan ook op de ontwikkeling van een responsive (standaard)productlijn, niet alleen optimaal ingedeeld voor elk schermformaat, maar ook op de manier waarop bijvoorbeeld formulieren worden ingevuld. Op een tablet werkt alles tenslotte nét even anders dan met een fysiek toetsenbord en de productlijn is gelijk voorzien van een moderne uitstraling!

Kortom; Faciliteer uw huurder met zelfservice, waarborg de procesaansluiting binnen uw organisatie en bespaar tijd én geld! Techxx en ProImpact helpen uw organisatie naar het optimaal online presteren.

Door: Audrey Mudde, Online Marketing & Communicatieadviseur bij ProImpact