Mail to Pay heeft onlangs de koppeling met het Schuldenknooppunt afgerond. Dit betekent dat de klanten van Mail to Pay vanaf nu makkelijk, maar vooral sneller hún klanten kunnen helpen om schuldproblemen op te lossen.
Het Schuldenknooppunt is dé digitale standaard voor schuldhulp en is een initiatief van de NVVK (de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren). Via het platform wisselen schuldeisers en schuldhulpverleners via gestandaardiseerde digitale berichten snel en gemakkelijk de gegevens rondom schulden met elkaar uit. Ook de gemaakte afspraken worden hier vastgelegd. Fysieke post en inloggen op portalen zijn met het Schuldenknooppunt verleden tijd. Hierdoor zijn er minder handmatige handelingen nodig, waardoor het regelen van de schuld efficiënter gaat en er minder ruimte is om fouten te maken. Ook worden door deze efficiënte manier van communiceren kosten bespaard. Het Schuldenknooppunt is veilig en AVG-proof, en wordt ondersteund door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).
Van drie maanden naar drie weken
Dennis Faas, managing director Netherlands van Mail to Pay is enthousiast over de koppeling met het Schuldenknooppunt. “Schuldeisers en schuldhulpverleners hebben gemiddeld langer dan drie maanden nodig om een akkoord over een schuld te bereiken. Dat duurt véél te lang. En niet in de laatste plaats voor de schuldenaar. Het Schuldenknooppunt brengt die drie maanden terug naar drie weken. Die snelle oplossing geeft de schuldenaar en de schuldeiser rust en zorgt ervoor dat de schuldhulpverlener meer mensen kan helpen. Ik hoop dan ook dat veel van onze klanten zich aansluiten bij het Schuldenknooppunt.”
Eenvoudig aansluiten
Gebruikers van Mail to Pay kunnen heel gemakkelijk aansluiten op het Schuldenknooppunt. Nadat zij een account hebben aangevraagd bij het Schuldenknooppunt, kunnen zij direct in Mail to Pay Cases de koppeling aanzetten. Daarna zal het berichtenverkeer tussen de schuldeiser en schuldhulpverlener volledig digitaal plaatsvinden. De koppeling is voor alle klanten van Mail to Pay beschikbaar.
Adviesrol Mail to Pay
Mail to Pay heeft vanuit de eigen ervaring met het opzetten van een schuldhulploket proactief meegedacht over de inrichting en opzet van het Schuldenknooppunt. Dennis: “In 2016 hebben wij het SHV Loket gelanceerd, een webportaal waar alle schuldhulpverzoeken op één centrale plek binnenkomen en van daaruit uniform en automatisch worden behandeld. Verschillende organisaties en schuldhulpverlenende instanties hebben de afgelopen jaren gebruik gemaakt van deze tool. Al onze ervaring en kennis die wij met het loket hebben opgedaan, hebben wij gedeeld met het projectteam van het Schuldenknooppunt.”
SHV Loket wordt uitgefaseerd
Met de komst van het Schuldenknooppunt wordt het SHV Loket uitgefaseerd. De huidige gebruikers worden geholpen bij een soepele overgang naar het Schuldenknooppunt. Alle data die in de afgelopen jaren is verzameld, wordt (indien relevant) gemigreerd naar dit platform.
Bron: Mail to Pay, Foto: Mail to Pay
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.