Maak kennis met Café Andersom

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

In hoeverre voelen jouw klanten zich welkom en gehoord, is er een breed gedragen klantvisie, is de klant het vertrekpunt bij de inrichting van processen, verplaatsen medewerkers zich in de klant en is klantgerichtheid iets van de hele organisatie?

Als dit het geval is, dan heb je het als organisatie op het gebied van gastvrijheid en klantgerichtheid al best goed voor elkaar of is er in ieder geval aandacht voor.

We zien in de praktijk vaak nog wat anders. Zoals processen die vooral ingericht zijn vanuit de organisatie. Of medewerkers die de klant vooral zien als iets van ‘de eerste lijn’. Maar het kan ook anders, in onze ogen moet het zelfs anders. De klant – de huurder – is namelijk de legitimatie van woningcorporaties.

Café Andersom
Café Andersom behelst onze visie en diensten, gericht op verbeteren van de gastvrijheid, klantgerichtheid en dienstverlening van en in organisaties. Met als doel: het klantgerichter maken van de organisatie, leidend tot een hoger klantoor deel en blijere medewerkers. Dat uit zich in de diensten die een corporatie verleent maar meer nog hoe. Hoe je klanten te woord staat, hoe de wensen en behoeften van de klant centraal staan in de processen en in de bedrijfsvoering van de organisatie. 

In een traject van 3 tot 6 maanden helpen we onze klanten (vooral woningcorporaties, gemeenten, zorginstellingen en waterschappen) om klantgerichter te worden, met alle positieve gevolgen van dien. Daarbij betrekken we de héle organisatie: van de administratieafdeling en het onderhoudsteam, tot het klantcontactcentrum. Want wie denkt dat alleen de frontoffice kan zorgen voor tevreden klanten, heeft het mis. Het werkt pas als ieder een meedoet.

Café Andersom is gericht op het verbeteren van de gastvrijheid en klantgerichtheid bij organisaties. Allereerst maken we – met onze gastvrijheidscan – inzichtelijk hoe klantgericht de organisatie nu is. Vervolgens geven aan waar kansen liggen om verbeteringen aan te brengen en vooral ook: hoe je dat toepast. We doen mee, we doen het voor en enthousiasmeren medewerkers om het beste uit zichzelf te halen. Wij geloven dat iedere medewerker écht gastvrij kan zijn!

We staan een integrale aanpak voor, vertaald in ons honingraatmodel. Voor elke raat, voor elke invalshoek, zijn er verschillende activiteiten en interventies die we kunnen inzetten. Natuurlijk afhankelijk van wat de organisatie nodig heeft.

Redenen om Café Andersom te bezoeken:
1. Blije klanten
2. Werkplezier (blije medewerkers)
3. Efficiëntie en goede interne samenwerking

Honingraat en menukaart
“Honingbijen vormen een superorganisme, niet de enkeling, maar het geheel is intelligent”

Uitgangspunten van de honingraat zijn:

  • de verschillende raten beïnvloeden elkaar
  • de raten kunnen afzonderlijk van elkaar opgepakt worden maar de meerwaarde zit juist in de aandacht voor alle raten
  • het is een continu proces: een honingraat is nooit af
  • communicatie is de lijm tussen de raten, altijd en overal

Bron: CorporatieGids 2019 | Foto: Andersom