i-Beez organiseert kennisbijeenkomst Make or Buy van informatiebeheer

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Zelf een huis bouwen is een flinke klus. Ook een hele specialistische klus. Zonder de juiste fundering zakt de boel in elkaar; dus dat laat je liever aan anderen over. Maar je kunt er wél voor kiezen om zelf de muren op te trekken. Je maakt een nauwkeurige afweging wat je zelf doet, Make, en wat je door specialisten laat doen, Buy. Goed informatiebeheer is ook het ‘huis’ van de organisatie en steeds meer organisaties stellen de vraag; wat wil ik zelf doen en waar koop ik expertise voor in?

Actuele redenen voor de Make- or Buy afweging:

  1. Gebrek aan interne kennis en expertise 
    Vaak ontbreekt het aan een goed vormgegeven en adequaat informatiebeheer. De organisatie heeft daarnaast hoge ambities voor digitaal werken, maar de kennis en expertise in de organisatie ontbreekt om dit te implementeren en te realiseren.
  2. Ontwikkeling van regieorganisaties
    Van een zelfuitvoerende organisatie wordt de regieorganisatie meer sturend en controlerend. De organisatie wil zich inhoudelijk bezighouden met haar kerntaken en voor de ondersteunende processen vooral sturen resultaat. Informatiebeheer valt ook onder ondersteunende processen.
  3. Met minder middelen meer presteren
    Er zijn bezuinigingsdoelstellingen waardoor er ook op het gebied van informatiebeheer een efficiencyslag moet worden gemaakt. De organisatie wil grip houden op de kosten én op het uiteindelijke resultaat.

Informatiebeheer: Make or Buy in de praktijk
Samen met onder meer de gemeente Delft en gemeente Nijkerk, nodigen wij u uit om in een kennisbijeenkomst hierover van gedachten te wisselen. Deze gemeenten delen graag hun kennis en ervaring over het Make or Buy-traject op het gebied van informatiebeheer dat zij hebben doorlopen. Daarnaast kijken we naar de werking van een Buy-scenario. Dit doen we samen met Wim Krechting, auteur van het boek ‘Outsourcing Succes Principes’.

Kortom: aan de hand van zowel theorie als praktijk doorloopt u de stappen voor een geslaagde Make or Buy-afweging voor informatiebeheer.

Meld u snel aan want het aantal is beperkt tot maximaal 15 personen per bijeenkomst. Deelname is kosteloos.

Data en locaties

  • 17 januari 2017, gemeente Nijkerk – Praktijkcase Nijkerk
  • 24 januari 2017, locatie omgeving Breda
  • 26 januari 2017, gemeente Delft – Praktijkcase Delft

Programma
09:00-09:30 
Ontvangst met koffie/thee

09:30-10:15    

  • Hoofdthema: Hoe zorg je ervoor dat je de Make or Buy afweging voor informatiebeheer goed uitvoert?
    Lezing door de schrijver Wim Krechting over de succesprincipes voor uitbesteden.
    Q& A voor de deelnemers

10:15- 11:00    

  • Case Nijkerk/ Case Delft/ Case locatie zuiden (afhankelijk van welke locatie u kiest): hoe maak je de theorie praktisch voor de eigen gemeente?
    Presentatie door Pearl Hagen, programmamanager i-Beez, over de do’s en dont’s van mogelijk uit te besteden componenten van het informatiebeheer.
  • Afhankelijk van de keuze voor uw locatie:
    • Presentatie door Henk Brentjes (Gemeente Nijkerk) waarin de Make or Buy afweging voor een van deze componenten voor de gemeente Nijkerk uitgewerkt is.
    • Presentatie door Rinie Seebregts en Rens Speksnijder (Gemeente Delft) waarin de Make or Buy afweging uitgewerkt is.
    • Presentatie door spreker gemeente uit het zuiden (wordt binnenkort bekend gemaakt).
  • Q&A voor de deelnemers.

11:00- 11:15    
Koffiepauze

11:15- 12:00    

  • De praktijk
    Presentatie en Q&A uit de praktijk over het transitietraject van het uitbesteden van het informatiebeheer

12:00-12:30    
Lunch

12:30- 13:00  

  • Samenvatting en afsluiting
    Deelnemers ontvangen het boek van schrijver Wim Krechting.

U kunt zich eenvoudig aanmelden via de Doxis Klantportal of de website van i-Beez.

Bron: i-Beez

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van i-Beez in de CorporatieGids 2016 te bekijken.