Technologie is volop in ontwikkeling en daardoor is er veel gaande binnen de branche. Daarvan willen we u graag op de hoogte houden. Het is daarbij ook goed om te weten welke rol 10FORIT hierin gaat spelen.
Verder inzetten op AI
Iets waar we bij 10FORIT druk mee bezig zijn was en is: Artificial Intelligence. We kunnen zelfs zeggen dat 10FORIT een van de eerste op de Nederlandse markt was in onze branche die gebruik maakte van AI in onze dienstverlening en producten. Meegroeien en inspelen op de ontwikkelingen van AI is dan ook essentieel gebleken.
De afgelopen tijd is het steeds vaker in het nieuws gekomen: ChatGPT. Een AI-gestuurde chatbot die reacties en teksten voor u genereert, maar ook kan ondersteunen bij personalisatie in communicatie.
Een ietwat kwalijke zaak is dat het huiswerk van scholieren nu een fluitje van een cent is geworden, maar voor bedrijven is deze ontwikkeling zeker van belang. Ook bij 10FORIT maken we gebruik van AI-gestuurde chatbots. Zo hebben we EEZYCOM Voice AI, waarbij AI wordt ingezet om onder andere te leren uit voorgevallen cases. Dit noemen we ‘machine learning’. Onderwerpen worden herkend en automatisch toegevoegd aan de database. Een volgende herkenbare vraag wordt hierdoor eerder opgepikt, waarop een antwoord zonder moeite geformuleerd kan worden.
Persoonlijke klantervaring met authenticiteit
Voor bedrijven blijft het optimaliseren van klantcontact belangrijk. Het komende jaar zal ook in het teken staan van meer persoonlijke klantervaringen. Hiervoor is het gebruik maken van klantdata essentieel. Mocht een klant een vraag hebben en deze voorleggen via persoonlijk contact, dan kan het vervolgcontact verlopen via e-mail. Daarna is het ook mogelijk dat de klant nog wat notificaties doorgestuurd krijgt via sms of WhatsApp. De klant kan ook opnieuw contact opnemen via chat.
Het gebruik maken van verschillende kanalen staat bekend als omnichannel. Door klantdata te verzamelen kan er makkelijk gewisseld worden tussen communicatiekanalen, zonder verlies van informatie. Met het gebruik van klantdata en omnichannel kunnen berichten ook verzonden worden op tijden waarop de klant beter bereikbaar is.
Maar niet alleen de klant een goed gevoel geven qua aandacht is een pre, ook de authenticiteit van bedrijven wordt steeds belangrijker. Als bedrijf open en eerlijke antwoorden geven is essentieel en zorgt er ook voor dat klanten eerder vertrouwen krijgen in een instantie.
Klantenservicemedewerkers belangrijk voor succes van organisaties
Niet alleen hoe medewerkers presteren is van belang voor het succes van een organisatie, maar ook hoe tevreden deze medewerkers zelf zijn. Het is al eerder gebleken dat bedrijven het ermee eens zijn dat klantenservicemedewerkers een belangrijke rol spelen bij klantenbinding. Maar ook is bekend dat maar een klein deel van deze medewerkers uitermate tevreden is over de werklast. Dit kan onder andere komen door de training die geboden wordt, maar ook door de werkdruk. Omdat klantenbinding doorvoert naar andere afdelingen van een bedrijf is het belangrijk om tevreden medewerkers te hebben. Dit kan onder andere door het inzetten van diverse producten, die de hoge werkdruk bij de klantenservice weghalen.
Voor 2023 is het dan ook goed om te focussen op de klantenservice, niet alleen om de werklast te verlagen, maar ook voor het succes van de onderneming. 10FORIT heeft diverse diensten die uw bedrijf hierbij kunnen helpen.
Bron: 10FORIT, Foto: 10FORIT
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.