Deze website gebruikt cookies voor websiteanalyse en om het mogelijk te maken inhoud te delen. Wij respecteren je privacy. Hoe we dat doen lees je in ons privacybeleid. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stem je hiermee in.
CorporatieGids Magazine November 2023 - Digitale Fitheid
Inhoud
Trees van Haarst (Veenvesters): In één keer in z’n geheel naar de cloud voor meer digitale fitheid, databewustzijn en betere digitale dienstverlening
Hans Vedder (Goed Wonen Gemert) en Josefien Hesen (Volksbelang Helmond): Samenwerken bij woonruimteverdeling zorgt voor professionaliseringsslag
Bartje Meijboom (NCCW): Eén leiderschapsteam om de focus te leggen op klanttevredenheid en innovatie
Column: Participatie: een vinkje of een vonkje?
Eric Vermijs (Stadlander): BRP-koppeling met gemeente betekent veilige en efficiënte informatie-uitwisseling
Carola Boering en Sigi Evers (Parteon): De menselijke maat moet de lat zijn voor goed klantcontact
Bart Hillenaar (Dudok Wonen): Belangrijkste les van het datalek? Waterdichte afspraken maken met leveranciers
Henk Rakké (Hersense): Microsoft als totaaloplossing voor de dagelijkse routine
Valérie Bakker en Redmer Witkop (de Alliantie): Parkeereenheden binnen vier uur verhuren door automatisering verhuurproces
Ties Arts en Marcel Bierens (ViaData Field Service): De sleutel tot succes in dagelijks onderhoud zit in een geïntegreerde, georganiseerde aanpak
Column: Dat rapporteren niet moet, wil niet zeggen dat nadenken niet mag
ERP-monitor woningcorporaties: Bijna driekwart marktaandeel voor Zig en Aareon, zeven anderen delen het restant
Wouter Kolbeek (Woonstad Rotterdam) en Sander Middendorp (Aedes): Vastgoed-ID - een goed idee
Tineke de Vries (Vidomes): Goed datamanagement borgt beschikbaarheid, integriteit en betrouwbaarheid
Camiel Prudon (24ROSA): Voorspelbaar onderhoud: een ontwikkeling die niet meer te stoppen is
Weller: Ook via chat kan een huurder zich gezien, gehoord en begrepen voelen
Gerrit Stubbe (QuaWonen): Sneller contact met huurders met een betaalachterstand door AI
Anja van Burgsteden en Inge Jongkind (Kennemer Wonen): De beste dienstverlening bereik je met een combinatie van digitale dienstverlening en persoonlijk contact
Rico Leemreijze (SmartR): Corporaties ontbreekt het aan een vernieuwende blik
Ruud Vosbeek en Sabra Manche (Woonin): Laatste Kansbeleid als laatste redmiddel om ontruimingen te voorkomen
Gijsbert van Herk (Staedion) en Koen de Hond (Transvorm): Ouderen, wonen en zorg - iedereen vindt er wat van, maar niemand is ervan
Column: Niet voor niets een grondrecht
Digitale fitheid
In Nederland heeft meer dan de helft van de bevolking overgewicht. Digitalisering is daar mede debet aan. De digitale verleiding is zo groot dat we steeds minder bewegen. Onderuit gezakt in de bank ‘handjeklappen’ we de gordijnen automatisch dicht of roepen een commando om de lampen aan te doen. We staan allemaal de hele dag ‘aan’. Digitale obesitas ligt op de loer.
Corporaties spreken steeds vaker over digitale fitheid van corporatiemedewerkers. Bijvoorbeeld als noodzaak om de digitale transformatie van de bedrijfsvoering te laten slagen.
Een gezonde relatie tussen digitaal en fitheid is er nauwelijks. In de context van digitale transformatie wordt fitheid als een aaibaar alternatief gebruikt voor het kennisniveau of de digitale vaardigheid van de medewerker. In veel gevallen laat dat te wensen over en is kennis bijspijkeren noodzakelijk. Zodat uiteindelijk iedereen over de benodigde digitale vaardigheden beschikt om de transitie door dik en dun te steunen.