Axxioma: "Verbeteren van dienstverlening: wij maken er een zaak van"

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Axxioma neemt deel aan de LIVE Kennisdag van CorporatieMedia. Op 7 april om 10:00 uur trappen wij af met een presentatie over zaakgericht werken met klantcontacten.

Wat is een zaak en wat zijn de voordelen om zaakgericht te werken? In versie 3 van de CORA is een zaak als volgt omschreven: "Een samenhangende hoeveelheid werk met een gedefinieerde aanleiding en een gedefinieerd resultaat, waarvan de kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moeten worden. De aanleiding en het resultaat zijn hierbij aan elkaar verbonden. In de dagelijkse praktijk van een woningcorporatie kan bij zaken bijvoorbeeld gedacht worden aan huuropzeggingen en reparatieverzoeken."

Huuropzeggingen, reparatieverzoeken, klachten, vragen van de huurder maar ook het aangaan van een huurcontract of een herinnering zijn voor ons zaken. Wij maken feitelijk overal een zaak van. Deze manier van werken heeft als voordeel dat alle informatie over een zaak direct voorhanden is; alle documenten (dossier), de status ,de behandelaar et cetera. Dit betekent een effectievere afhandeling van activiteiten en te allen tijde inzicht in de status van een zaak. Ook voor de klant.
Als procesverantwoordelijke heeft u inzicht in het onderhanden werk, de afhandeltijden van de afzonderlijke activiteiten en inzicht in de afwijkingen van de norm (kpi). Het geeft een handvat om processen te optimaliseren en de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.

Zaakgericht werken levert de volgende voordelen:

  • bewaking van termijnen en sturing op doorlooptijden;
  • uniforme werkwijze dus verminderde foutkansen;
  • inzicht in de status van de processen en daarmee in het onderhanden werk;
  • basis voor procesanalyse.

Het uiteindelijke resultaat is kostenbesparing en kwaliteitsverbetering.

Inschrijven voor deze kennissessie op de CorporatieGids LIVE Kennisdag.

Bron: Axxioma

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Axxioma in de CorporatieGids 2015 te bekijken.