Huurders bij woningcorporaties zijn steeds vaker gewend aan een goede customer journey, bijvoorbeeld bij een webshop of bank. Corporaties kunnen en willen dan niet achter blijven. Maar hoe realiseer je zo’n goede reis? 10FORIT vertelt hier op CorporatiePlein meer over en CorporatieGids.nl sprak daar alvast over met Michelle Filbri.
10FORIT staat dit jaar op CorporatiePlein met een tweeledige boodschap begint Michelle: “Aan de ene kant willen wij laten zien dat technologie niet moeilijk hoeft te zijn. Dat programmeren een vak apart is, is duidelijk. Maar waar de corporatie voorheen best wat kennis in huis moest hebben bij digitaal transformeren, is dat steeds minder een must. Hierdoor zie je ook dat de drempel lager wordt om geautomatiseerde processen – zoals communicatie of betalingsverkeer – in te richten.”
Alles in één tool
“Het tweede deel van onze boodschap is dat een proces zo moet zijn ingericht dat het toevoegt aan de klanttevredenheid,” gaat Michelle verder. “Daar wordt soms juist weer wat gemakkelijk over gedacht. Ook dit is een vak, en eentje die wij zeer goed beheersen. De ideale klantreis is voor iedereen anders; de een wil alle communicatie doen via een persoonlijk gesprek terwijl de ander alles digitaal wil. Voor ons is het de taak om alles te kunnen faciliteren in één tool: EEZYCOM. Deze tool moet niet alleen compleet zijn, maar ook eenvoudig geïmplementeerd kunnen worden én mensen moeten het willen gebruiken. Daarbij staan we niet stil en presenteren we op de beurs onze nieuwe module Voice AI Lite. Hierin komen de eenvoud van technologie en de ideale klantreis op een perfecte manier samen.”
Ideale klantreis
“Bezoekers van de beurs kunnen bij 10FORIT ook terecht voor verschillende kennissessies over hetzelfde onderwerp,” legt Michelle uit. “Mijn collega Arno van den Broek vertelt over de ideale Customer Experience Journey eruit ziet. Tegenwoordig is technologie zo ver dat heel veel communicatie geautomatiseerd kan verlopen. Zeker na deze tijd van veel thuis en in de cloud werken, zien we dat de acceptatie enorm is toegenomen als het gaat om digitalisering van processen. Als bijvoorbeeld ’s avonds een storing aan de cv-ketel wordt geconstateerd, is het technisch mogelijk om zonder veel moeite een afspraak in te plannen met een monteur. De huurder heeft direct duidelijkheid over wanneer het probleem verholpen wordt. Wanneer je zo’n klantreis hebt meegemaakt, wil je niets anders meer. In de sessie lichten we toe hoe corporaties deze manier van klantcommunicatie kunnen realiseren én hoe de Voice AI Lite module hierbij meerwaarde kan leveren.”
10FORIT is te vinden op stand 31 op CorporatiePlein.
Aanmelden voor CorporatiePlein 2021 kan via deze link.
Bron: CorporatieMedia, Foto: 10FORIT
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.