10FORIT: AI inzetten om een optimale klantervaring mogelijk te maken

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Nederland heeft te maken met een groot personeelstekort, maar tegelijkertijd wil je huurders een goede klantervaring meegeven. De inzet van artificial intelligence kan corporaties helpen dat gat te overbruggen. Hoe? Daar vertelt 10FORIT meer over op 22 september tijdens CorporatiePlein. Wij spraken voor de beurs alvast met Customer Experience Manager Arno van den Broek.

Wat staat centraal op jullie stand op CorporatiePlein 2022?
De huurder staat centraal bij ons, of tenminste, alles om de huurder goed te informeren staat centraal. Dit kunnen wij 24/7 mogelijk maken voor woningcorporaties. Dit doen wij met ons communicatieplatform EEZYCOM. Hierbij maken we gebruik van AI. Dit geeft woningcorporaties de mogelijkheid te communiceren met huurders wanneer het de huurder uitkomt. En dit zonder extra werkdruk op het personeel. Aan de hand van concrete voorbeelden vertel ik hierover tijdens korte workshops op onze stand.

Voor welke informatie en kennissessies kunnen bezoekers bij jullie terecht?
Corporaties die hun customer service naar een hoger niveau willen brengen, zijn bij ons aan het juiste adres. Of dit nu creditmanagement, klantenservice of verkoop betreft. En goed om te weten hierbij, is dat wij niet alleen de geautomatiseerde communicatie verzorgen. EEZYCOM kan ook concrete acties uitvoeren, zoals het inplannen van een afspraak met een servicemonteur of het treffen van een betalingsregeling.

Voor de meest voorkomende vragen hebben wij Voice AI ontwikkeld. Een zelflerend systeem dat vragen van huurders kan beantwoorden. Spreken ze liever een medewerkers, dan is dat natuurlijk altijd ook nog mogelijk.

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
In Nederland staan we te springen om gekwalificeerd personeel, maar die zijn er gewoon te weinig. Een woningcorporatie is een specifieke branche waarbij kennis en kunde noodzakelijk is, maar waar ook met een sociaal belang naar huurders wordt gekeken. Wonen is een van de eerste levensbehoeften. Ondanks het personeelstekort willen corporaties hun huurder optimaal bedienen. Door middel van EEZYCOM zijn wij de achterwacht van corporatiemedewerkers. Eenvoudig of repeterend werk nemen wij uit handen, 24/7, om zo huurders een optimale klantervaring mee te geven.

10FORIT is op CorporatiePlein te vinden op stand 26.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: 10FORIT