De Processpecialisten helpen uw organisatie om als beste te presteren!
Lean
Toepassen van lean als verbetermethodiek en het opleiden van interne verbetercoaches zodat de organisatie zelf duurzaam blijft verbeteren.
Simulaties
Ontwikkelen en begeleiden van simulaties. In een processimulatie worden de activiteiten 'van klant tot klant' op één plek en versneld uitgevoerd.
De essentie van het proces wordt uitvergroot, terwijl details juist achterwege blijven. Voorbeelden: simulatie vastgoedsturing, risicomanagement en uiteraard de Sokkenshow.
Verandermanagement
Organisaties veranderen niet, mensen wel. Alle Processpecialisten zijn Prosci®-certified en maken hier gebruik van bij het implementeren van veranderingen.
Gamification
Het begeleiden bij het toepassen van gamification. Gamification is het principe waarin je spelelementen en speltechnieken in een niet-spel-omgeving (het dagelijkse werk) gebruikt. Een medewerker wordt tijdens het werk geprikkeld of uitgedaagd.
Dit gebeurt bijvoorbeeld door het:
Service Design
Optimaal inrichten (nieuwe) dienstverleningsconcepten en alle onderliggende aspecten. Concrete producten zijn klantreizen en service blueprints.
Processturing
Het trainen en coachen van proceseigenaren. Inrichten van heilige woorden (wat wilt u dat de klant ervaart), leidende principes tot prestatie indicatoren waarmee de proceseigenaar kan sturen!
De wereld blijft in hoog tempo veranderen en organisaties gaan daar in mee. Organisaties moeten flexibel en wendbaar zijn. De sleutel hiervoor zijn wendbare processen en veranderingsbereidheid bij medewerkers.
O.a. Mitros, Woonbron, Staedion.
De Processpecialisten: logica in proces en gedrag. Wij geloven niet in dikke handboeken, wel in slimme spelregels die resultaat opleveren. Processimulaties en procesbeleving zijn kenmerkend voor onze aanpak. Een verandering realiseren betekent mensen en hun gedrag beïnvloeden. Door samen met betrokkenen te zoeken naar logica in proces en gedrag, komen we tot concrete afspraken waarop je elkaar kunt aanspreken. Dienstverlening is niet alleen iets van de afdeling klantenservice: de klant is van iedereen.
Er werken ervaren Processpecialisten die een zeer gedegen theoretische basis (o.a. procesmanagement / lean, verandermanagement, Scrum) combineren met creativiteit en pragmatisme!
Aantal medewerkers: 30
Aantal klanten in corporatiemarkt: 10
Actief in corporatiemarkt sinds: 2011
Samenwerkingsovereenkomst(en): Mavim, Gwynt
De Processpecialisten
Nieuw Zeelandweg 15a, 1045 AL Amsterdam
020 44 898 44
Continu verbeteren is voor veel woningcorporaties een permanent streven en procesgericht werken is daarbij het devies. De Processpecialisten helpt corporaties hierbij en vertelt er…
Lees verderAls woningcorporatie wil je jezelf continu verbeteren. Procesgericht werken is daarvoor onmisbaar. Hoe ga je als organisatie hiermee aan de slag en omarm je het in de bedrijfsvoering?…
Lees verderEen beter eindresultaat, lagere kosten en als organisatie meer in control zijn. Door als corporatie procesgericht te werk te gaan, vergroot je het inzicht in hoe het werk wordt uitgevoerd…
Lees verderWoningcorporaties staan voor grote uitdagingen zoals het woningtekort, duurzaamheid, betaalbaarheid en leefbaarheid. Hoe bied je deze thema’s het hoofd en welke rol is daarbij…
Lees verderWoningcorporaties hebben te maken met grote uitdagingen, bijvoorbeeld omtrent de duurzaamheid, betaalbaarheid en beschikbaarheid van hun bezit. Hoe richt je je organisatie zo in dat…
Lees verderZoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.